2010. január 4., hétfő

Vicces dolgok

Tudtátok, hogy az autóban is tud havazni? Eddig én sem. Most már tudom!
A jelenség magyarázata nagyon egyszerű. Fizika. Az elmúlt napokban elég meleg volt, ahogy azt írtam is. Nos, január 3-án reggel igen hideg, -12 fokra ébredtünk. Előző nap esett a hó, tehát az autót takarítani kellett, ez már biztos volt. Ezért kb 15 perccel korábban mentem le az autóhoz, hogy meleg legyen és lehetőleg jégmentes mire indulni kell.
Az első meglepetés: központizár befagyva. Illetve nem a központi zár, mert az nyitotta volna a zárakat, ellenben az összes zár befagyott, így az ajtók zárva maradtak. Semmi gond, nyitom kulccsal! Aha! Ahogy azt Gábor hiszi! Az anyósoldali ajtót sikerült csupán kinyitni. Ez persze nem lehet gond, szépen bemásztam, beindítottam az autót, hadd melegedjen, miközben letakarítom a havat és a jeget. Mint említettem az előző napokban meleg volt, majd jött a hó és a komoly hideg. Ennek eredménye:
A hóréteg alja jégként manifesztálódott az autón, a maradék kb 15 cm már hó formájában. A hóval nem is volt gond, azt simán lesöpörtem az autóról.
Jött a jégréteg. Nagy lendülettel nekiesek az ablaknak, de a jég elég keménynek bizonyult, így eltartott egy darabig, míg levakartam a szélvédőt és a két oldalablakot. De a pláne még csak most jön!
Szépen elmegyünk a munkahelyre, az első meglepetés, hogy a parkolóban kb 5 sorral hátrébb tudtunk csak megállni, mint eddig. Persze, hétvége van, ráadásul jó idő, aki él és mozog, jön a hegyre.
Az első vicces dolog:
Az egyik parkolóőr - ők irányítják az autókat, hogy hogyan parkoljanak, ne össze vissza, mint az ökörhugyozás, hanem szépen "németesen", mindenki orral egyirányban, hogy a nap végén is egyszerű és lehetőleg egyirányú legyen a haladás. Okos dolog és működik is. Nos az egyik parkolóőr odajön az autóhoz és csapkodni kezdi a motorháztetőt (persze csak finoman) és azt kiabálja, hogy "minen a te hibád! Ti vagytok a hibásak!" Én meg csak nézek bután, mellettem Verena eléggé megszeppenten, hogy vajon mit csinálhattunk rosszul. Mire emberünk fojtatja a mondandóját: " ti magyarok nyitottátok ki a határokat!" Na, ez volt a pillanat, amikor leesett a tantusz. Persze a nyugati szövetségi államokban nem mindenki örült a német újraegyesítésnek, főleg annak anyagi követkeményeinek. Ekkor már mosolygott az öreg, én már kint voltam az autóból és mondtam neki, hogy mit tehettünk volna, az NDK-sokat már nem lehetett megállítani, ha nem nyitjuk ki a határt, áttörték volna maguktól is! Nevetés, köszönés mindenki értette a reggeli viccet és senki sem sértődött meg! Ez a kis kaland persze alkalmas témát adott az első story-nak a kabinban. Nem tudom, hogy írtam-e, reggel mi a régi nagy kabinnal megyünk fel a hegyre, ezt általában már csak teherszállításra használják, illetve nagyon nagy tömeg esetén. A kabin eléggé nagy: 101 ember fér el benne!!!!!

A napunk fent a várakozásoknak megfelelően telt, terasz nyitva, mert jó idő volt, de azért a nap csak ritkán bújt ki a felhők közül, így ismét mindenki bent próbált "mendedéket" keresni. Érdekes az emberek hozzáállása a dolgokhoz, de a csajok simán lekezelik a fura helyzeteket.
Ha valaki mondogatja, hogy hát ők még várnak két emberre és csupán ketten vannak a 8 fős asztalnál, a lányok simán leültetnek hozzájuk 4 embert, mondván, bocsi, de nincs lehetőség asztalfoglalásra, mindenki szeretne melegedni egy kicsit és enni vagy inni valamit. Nincs vita. Ha nem tetszik tessék átmenni a "Mittelstation" önkiszolgáló éttermébe, ami nagyobb és lehet ott próbálkozni.
Tehát pörögtünk rendesen és így a nap végén jól esett a völgyben beülni a Bodder-be egy italra és egy jó dumálásra. Nagyon jól éreztük magunkat és a végén négyen maradtunk és még vacsoráztunk is. Én lenyomtam egy rántotthúst, hogy egyek valami tartalmasat is, ami nem a fenti kaja, amit a szakácsoktól kérek és kutyafuttában eszek. Ez így sokkal jobban esett. A vége az lett, hogy fél 9-ig ott ültünk és beszélgettünk, sztorizgattunk.
És amikor végre elindultunk haza, jött a nagy meglepetés.
Autó beindít, elkezdem kaparni a jeget az ablakról és valahogy nem akar eltűnni! Hoppá a jég belül van. Illetve a nagy része belül van!
Az elmúlt napok meleg idejében annyi pára gyűlelmett fel az autóban, hogy most a hideg beköszöntével az mind lefagyott a szélvédőre. Belülről!!!!.
Tehát kaparhattam az ablakot belül is. Na, ebből lett az autón belüli havazás, mert ahogy kapartam és a fűtés ment az ablakra, a lekapart jeget szétfújta az autó elejében. Egy része az arcomba természetesen, a többi beterítette a műszerfalat. A szar a dologban, hogy ez ha elolvad páraként továbbra is bent marad az autóban, azaz holnap reggel megint kaparhatok majd. Az ajtó is azért volt befagyva, mert az autó csupa víz volt az utóbbi napok melege miatt, az ajtók szigetelő gumija (kéder) meg vizes volt, ami most frankón megfagyott.

Ma reggel Verena autójával mentünk, ebben is havazott reggel. A szélvédője neki is jeges volt reggel. Kapartunk két nyílást, majd szépen elindultunk.
A gáz, hogy össz-vissz kb 6-7 km-t kell mennünk, tehát az autó még be sem melegedik rendesen. Az én autóm motorja (a vízhőfokmérő szerint) pont addigra melegedik be, mire odaérünk, illetve vissza.

Ma is elég sokan voltak a pályákon és az idő is szebb volt egy fokkal, mint tegnap. Itt még téli szünet van egészen szerdáig, a suli csak akkor kezdődik. Háromkirályokat ünneplik. Tudatlanságomat nézzétek el, de nem tudom ezt hogy hívják nálunk.

De azért a hideg, az hideg, a völgyben reggel -16 fok volt! Napközben sem volt sokkal melegebb, mihelyst nem süt a nap a teraszra, ha egy pohár kint marad, csupa jégvirág lesz.

Tegnapra még jutott egy apróbb (kicsit hátborzongató) kaland. Délután az egyik hegyimentő bejött hozzánk, mert nem sokkal felettünk a pályán, felfelé haladva jégre futott, s hiába húzta be a biztonsági féket, megcsúszott (visszacsúszott) és felborult. Jobban mondva bukfencezett párat a motorosszánnal. Ez nem túl vicces dolog, mert az a dög biztos van vagy 500 kg. Szerencsére neki az ijedtségen kívűl nem lett baja és a motorosszán is megúszta egy letörött visszapillantótükörrel és néhány karcolással.

Az elmúlt szép napos napokon csináltam náhány fényképet a környező hegyekrő, de még nem töltöttem le őket. De igérem, hamarosan felrakom ide a legszebbeket.
Ééééééés csináltunk bőrgatyás képet is!

Legyetek jók és szobatiszták!

6 megjegyzés:

  1. 3 Királyok = Vízkereszt
    Most itthon is esik a hó, de állítólag megint el fog olvadni 2 nap múlva, mert jön a +10 fok. A szívem szakad meg a sok szép hóért!
    Ami minket illet, jól döntöttél, egyenlőre semmiről nem maradtál le....... Majd azért írd meg légyszi, hogy meddig vagy kint!
    puszi
    Patti

    VálaszTörlés
  2. En tudom milyen amikor az autoban esik a ho!

    Tortent egyszer, talan 2 eve telen, hogy az asszony uj szolgalati autojaval villogtam egy cimboramnak. Nagy buzgalmamban megmutattam, hogy milyen praktikus dolog is a napfenyteto. Csak azt felejtettem el, hogy a teton 10 cm ho van...
    Meg szerencse, hogy kabatban ultunk az autoban. :-)

    Tanulsag: ne hasznald a napfenytetot, ha ho van a teton, barmilyen praktikus is! :-)

    VálaszTörlés
  3. Patricia: ne aggodj vasarnaptol megint hideg lesz es ho! :-)

    VálaszTörlés
  4. Bazsi! Ki is volt az a cimbora?! És nem épp Almádiban történ a dolog? :-) :-)
    Azért vicces volt.

    VálaszTörlés
  5. Gabor, te voltal? Na erre nem emlekeztem! Csak arra, hogy a nyakam tele lett hoval. :-)

    VálaszTörlés
  6. Bazsi, de ha nem lesz igazad, a Te lelkeden szárad majd hogy most jól beleélem magam....

    VálaszTörlés