2010. január 27., szerda

Kis német italtan

Tegnap szabadnapos voltam! Ez azt jelenti, hogy sokáig aludhattam, ami nagyon jó! Hétfő este Thomasszal megbeszéltük, hogy délelőtt hív, hogy mit csináljunk. 10 körül hívott is, hogy menjünk el reggelizni a Gast pékségbe, Bleichach-ba. Ez az egyik környező kis falu. Mivel itt minden majdnem egy rakáson van, tényleg nincs messze. Megmondta a pontos címet - majd a GPS-szel odatalálok. Igenám, de hajnalban (mondjuk inkább reggel) elkezdett esni a hó. Ezért az indulás kicsit nehezen ment, mert miután lesöpörtem a kb 10 cm havat a kocsiról, kiderűlt, hogy az előző esti eső szépen ráfagyott egy vékony rétegben a kocsira, így lehetett jeget kaparni is. Semmi baj, legalább melegebb lesz az autó, mire beülök. Közben hívott Thomas, hogy hasonló okok miatt ő is kicsit később érkezik és ha már így alakult, akkor találkozzunk egy benzinkútnál, amit tuti tudom hol van. (A billiárdszalonnál). OK, minden rendben. A benzinkút úgyis félúton van arrafelé. Megyek is szépen, aztán a GPS egy helyen letérít az útról. Gondoltam magamban semmi gond ez biztos a hátsó út, arra megy amerre nekem is kell, hát megyek a GPS után ("Moha bá" mondja nekem a helyes irányt...). Aztán az út marhára más irányba kanyargott, mint amerre nekem elvileg haladnom kellett volna. Para, hogy Moha bá egy dombot - és a benzinkutat - megkerülve akar a pékséghez menni. Az útvonalat ugyanis nem töröltem, mondván a kutat útbaejtve úgyis arra megyek.
Nincs mit tenni meg kell fordulni, mert féltem, hogy így nagyot kell kerüljek. Semmi baj, a főútra visszatérve úgyis tudom melyik lehajtónál kell lehajtsak. Aha! Ahogy azt Gabika elképzelte! Lehajtás, újra észleltem, hogy rossz helyen járok, visszaforulás, majd biztos ami biztos alapon irány a "kályha" ahonnan biztosan tudom az utat. Thomas telefonál, merre járok - mondom mindjár ott vagyok. Persze, persze. A sztory vége, hogy kb 25 perccel később mint megbeszéltük ott voltam a benzinkútnál.

Irány a pékség és a fini reggeli. Mint kiderült a pékségnek van egy kávézója is, ahol reggel lehet reggelit is fogyasztani. Kb két oldalni reggelijük volt. Francia, Tiroli, Olasz, gyors, kiadós, stb és a Szerelmes reggeli!! :-) Nos, ez utóbbi eléggé kiadós, gondolom egy átszerelmeskedett éjszaka után simán elfogyasztja az ember. Mi a kiadós reggelit ettük, ami két szabadon választott zsemle, felvágottak, sajtok, egy tojás, némi zöldség és lekvár. Kértünk még hozzá mégegy tojást.

Kivételesen ittam egy cappuccino-t és természetesen egy Cola-t is, hogy jól induljon a nap.
Thomas elmondta, hogy az volt a terve, hogy elmenjünk a Bodensee-hez, de a hóesés miatt ezt áttetük egy másik napra, mert havazásban nem igazán érdemes. Ezért a program Kempten volt és az ottani Pláza. Kempten egy kisváros és van egy plázája, de igazából akár otthon is lehettem volna egy pécsi, győri vagy egyéb plázában. Akárcsak otthon: Mediamarkt, Zara, Segafredo, minden szinte ugyanaz.

Benéztünk a Mediamarktba, mert a kütyük átnézése mindig nagyon izgalmas, meg telik vele az idő.

Délután haza és pici döglés és TV-nézés. Pihenés, mert ma meló volt.

Szerda

Mint ma kiderült tegnap a hóesésben odafent a hegyen semmi, de semmi nem volt. Malmozás egész nap.
Ma ellenben verőfényes napsütés, pedig mára is borult időt jósoltak a tehetséges időjósok. Semmi baj, terasz felépít és bár kicsit későn, de a népek szépen jöttek. Nem túl sokan, így kényelmesen, de nem semmittevéssel telt a nap.
A mai nap érdekessége, egy nő, aki már hétfőn is betért hozzánk egy társasággal. A nő (??) kb 210cm magas a keze majdnem akkora mint egy palacsintasütő és a hangja teljesen mély, mármár férfias. A vonásai is eléggé férfiasak. Mi eldöntöttük, hogy valószínüleg férfinak születhetett elég magas ösztrogén szinttel, így most már inkább nőként él.

Vissza a címhez: kis német italtan.
Ezek a németek idióták, ami a italkutúrájukat érinti.
Az alábbi italokat isszák nálunk:
Weizen hell - ami a normál búzasör
Radler - ami rádler, azaz sör és citrom (Sprite)
Spezi - ami Cola és Fanta keveréke
most jön a komolyabbja:
Mohren - Búzasör Colaval,
Russ - Búzasör citrommal (Sprite)
Weizen leicht, ami Búzasör, de csak 2,9% alkohol van benne.
Jagertee - rumos tea
Glühwein - forralt bor,
Wilderer - Ezek megisszák eme két nemes ital keverékét is!

Holnap (Csütörtök) megint szabad vagyok, de ez most szabadságként lesz könyvelve, így fizetett nap lesz. Thomas is szabadnapos, így azt hiszem újra együtt reggelizünk. :-)

De először alszom egy jót. Tegnap Dr House-t akartam nézni, de elaludtam az első reklámblokk alatt.
Na, meglátom holnapra mennyi hó lesz!!!

1 megjegyzés: