2010. január 8., péntek

Időjárásjelentés - itt sem mindig befutó

Jó Estét!

Az elmúlt pár nap sem volt esemény nélküli, bár most nem történt semmi különösen érdekes. Előző írásomban írtam, hogy Milka elesett és eltörte a kezét. Ma felmondtak neki!
Ennek mi az oka? Egy részről még próbaidős volt és előreláthatóan 8 hétig gipszben lesz, így a kétkezi munka kilőve. Fent a hegyen mindkét kézre szükség van, bármit is csinálsz. De ez csak a kisebb ok. Egy nagyon fontos dolgot elfelejtett a csaj. A főnök hivatalosan csak a többiek elmondásából tudja, hogy mi történt Milkával. Nem szólt neki. Pedig ez eléggé fontos, hogy a közvetlen főnöködet értesíted, hogy nem tudsz munkába állni. Ezt bizony Milka elmulasztotta, ami miatt a vendéglátóegység főnöke nagyon pipa lett. Hát kérem ez kemény műfaj, itt nincs mese.

Tegnap és ma jól megszivattuk magunkat. Illetve az időjárás szivat minket kvázi folyamatosan. Tegnap azt mondta több időjós forrás is, hogy éjszaka havazás várható. Szépen összeraktuk a teraszt, hogy reggel egyszerűbb legyen a takarítás. Szerintetek mennyi hó esett???? Semmi! Még a szokásos hóágyúzás által a teraszra átfújt kevéske hó sem volt, mert ha havazás várható minek menjenek a hóágyúk! Reggel megláttuk a teraszt és Petra szitkozódott egy picit, hogy feleslegesen tornáztatott minket. Mondjuk sebaj, mert ha tényleg esik, akkor nagyobbat szívtunk volna.
Ma egész napra rossz időt mondtak. Ehhez képest amióta itt vagyok, ma volt a legszebb napunk. És még látványnak sem volt semmi. A völgyben - alattunk kb 300-400 méterrel minden felhőben volt, nálunk meg verőfényes napsütés. Csináltam pár képet a telefonnal, majd átrakom a gépre (persze az adatkábelt fent hagytam a szobában), ha lesz rá erőm és kedvem és felrakom ide is.
Kata mondta, hogy jobban járok, ha a Picassa-n csinálok egy albumot. Ez minden olvasónak jó lenne, így azt hiszem meg fogom csinálni. Csak este mire hazaérek eléggé hulla vagyok és már nem nagyon van kedvem lejönni ide az olvasószobába.
Most is nyolc óra elmúlt, mire elkezdtem írni a blogot, pedig már 7-kor itt voltam. Csak éppen el kell olvasni, hogy felrobbant egy ház Pest belvárosában, meg e-mail-eket kell olvasni, aminek mindig nagyon örülök, így az mindig elsőbséget élvez.

Megkaptuk a fizetést - most már tudok albérleti díjat fizetni. December fél hónap plusz Január egész előre és 100 EUR kaució. Ez így együtt picivel több mint 400 EUR. Nem marad sok a félhavi fizumból hónap végéig, de kibírom.

Tegnap voltam mosni itteni ismerősöknél és megbeszéltem velük, hogy náluk fogok mosni, cserébe vettem nekik egy flakon Persil folyékony mosószert. Mondtam, hogy áram, meg víz meg ilyenek és nem várom el ingyen, hogy moshassak náluk. Klaus erre azt mondta, hogy 'a villanyszámlát majd Magyarországon rendezzük, ha jönnek újra. Van még amit nem láttak Magyarországból, ezért tuti, hogy "bevasalják" majd rajtam.'
Megemlítette, hogy ha a napokban szabadnapos leszek, akkor menjek át hozzájuk sajt fondűzni. Errefelé nagy hagyománya van ennek.
Én meg csak néztem bután és mondtam, hogy sajnos Jan 10-ig nem nagyon lesz szabadnapunk. Erre megjegyezte, hogy szombat vasárnap akkor a hóesés lesz meg némi szél, hogy tuti megint Sturmtag lesz, és szabad leszek.
Mindenki a nagy havat várja, mert nagyon ráfér a hegyre. A baj egyelőre az, hogy körülöttünk mindehol elég keményen havazik (ott ahol nem kéne), csak itt nálunk a hegyen nincs semmi. Tőlünk északra a német alföldön elég nagy havazások vannak, a frankfurti repülőtér 600 katonai ággyal készül a havazásra, hogy az ott rekedt utasokat el tudják helyezni ha szükséges. Figyelitek? Nem akkor pánikolunk, ha leesett a hó, hanem ha úgy néz ki, hogy nagy havazás lesz, akkor előre felkészülünk. Sokkal egyszerűbb, mint akkor, ha már leesett a hó!!!!!
Na, mindegy. Nem egészen ide tartozik, de mégis témába vág:
Most olvastam a Totalcar-on egy cikket egy londoni taxi magyarországi honosításáról, gyönyörű tanmese az angol és a magyar hivatal (Mozaik utca) hozzáállásáról.

Ma éjszakára már megint havazás várható, így a teraszt természetesen lebontottuk.
Ma gyönyörű időnk volt, ahogy azt említettem is. Elképesztő látvány volt lenézni a völgybe, ott a sűrű felhő lent, náluk meg amerre a szem ellát süt a nap, körben a hegycsúcsok. Örül a szívem.

Ja, mellékesen a Hütte 1733m-en van, tehát a nap túlnyomó részét 719 méterrel magasabban töltöm, mint Hazánk legmagasabb pontja! :-) Ez azért muris, nem?

Van egy mosogató-emberünk, aki mivel nem tud síelni, minden reggel a Bergwacht (hegyimentők) által motorosszánnal jön át hozzánk. Ma Tade (Tadeus) hozta őt és beszélgettünk pár szót a teraszon, hogy milyen laza ezzel a géppel száguldozni fel alá, és hogy egyszer már volt szerencsém kb 1 órán át vezetni ilyet. Mondta, hogy bármikor elmehetek egy körre, a kulcs benne van!! :-)
Most még nincs pofám kipróbálni, de majd később tuti hogy élek a lehetőséggel. Nagggyyyon zsíííír!

Ha holnap reggel tényleg nagy hóra ébredünk, akkor megint írok beszámolót. Vasárnap este biztos nem jelentkezem, mert akkor lesz a nagy szezonzáró mulatozás.

ÜDV

1 megjegyzés:

  1. Hahó!
    Ma a Class fm-en egy olyan mukit ébresztettek a Balázsék reggel, aki szintén Hüttében dolgozik valahol ausztriában. Érdekes volt, ő is olyan dolgokról beszélt mint amiket Te írsz.
    Nagyon jó ez a blog, örülök hogy elhozod nekünk azt a világot is!
    Vigyázz Magadra!

    VálaszTörlés